Klachtregeling

Bij Tandenkliniek Gorinchem streven we er altijd naar om hoogwaardige zorg te leveren. Echter, we begrijpen dat er soms situaties kunnen ontstaan waarin je een klacht hebt. We willen graag dat je tevreden bent, dus als er iets niet naar wens is, laat het ons dan alstublieft weten. We staan open voor jouw feedback en zullen samen met jou naar een passende oplossing zoeken.

Wat te doen bij een klacht?

Mocht je onverhoopt niet tevreden zijn, dan kun je een klacht indienen. Hier lees je welke mogelijkheden wij daarvoor bieden.

Als je ergens niet tevreden over bent bespreek dit dan. Blijf er niet mee lopen. Bespreek de klacht het liefst direct met de betreffende behandelaar. Of maak een afspraak met de officemanager of tandarts-directeur van de praktijk. Meestal lost dit veel onduidelijkheden op en vindt je samen een oplossing. Wij streven ernaar om alle klachten in goed overleg binnen de praktijk op te lossen. Dat is voor iedereen het meest plezierig en het beste voor jouw behandelrelatie.
Het indienen van een klacht bij de klachtenfunctionaris is kosteloos en heeft vanzelfsprekend geen negatieve gevolgen voor het verloop van jouw behandeling.  Binnen een week wordt er telefonisch of schriftelijk contact met je opgenomen over de voortgang.
Als je ondanks de tussenkomst van de klachtenfunctionaris niet tot een oplossing komt, dan kun je zich wenden tot de onafhankelijke Geschilleninstantie Mondzorg. Je kunt jouw klacht indienen bij deze onafhankelijke geschilleninstantie. Hieraan zijn wel kosten verbonden. De zorgaanbieder moet zich houden aan de uitspraak van de geschilleninstantie.

Klachtenfunctionaris

Onze klachtenfunctionaris kun je op onpartijdige wijze informatie geven, voor je bemiddelen, desgewenst wederom een gesprek met de betrokken behandelaar regelen en je helpen om een goede oplossing te vinden. Met bemiddeling proberen we het contact tussen jou en de zorgverlener te herstellen of alsnog binnen de praktijk een oplossing te vinden, in goed overleg. De klachtenfunctionaris zal alleen actie ondernemen als je dat wilt. Ook kan de klachtenfunctionaris verbetermogelijkheden in de organisatie signaleren, zodat we passende maatregelen kunnen nemen.

U kunt een klacht indienen door een e-mail te sturen naar info@tandenkliniek.nl

Wanneer wij uw klacht ontvangen, bevestigen wij de ontvangst binnen vijf werkdagen. Onze klachtenfunctionaris zal uw klacht grondig onderzoeken en met u in gesprek gaan om de situatie te verduidelijken. Wij streven ernaar om u binnen vier weken na ontvangst van uw klacht een oplossing of reactie te geven.

 

Als u niet tevreden bent met de oplossing die wij hebben geboden, kunt u een herziening van uw klacht aanvragen. Stuur een e-mail naar info@tandenkliniek.nl met uw bezwaren en eventuele aanvullende informatie. Wij zullen uw klacht opnieuw evalueren en streven naar een bevredigende oplossing.

Het is belangrijk dat wij uw klacht op een effectieve manier kunnen behandelen. Anonieme klachten kunnen daarom moeilijker worden opgelost. Wij adviseren u om uw naam en contactinformatie mee te sturen, zodat wij met u in contact kunnen komen voor verdere informatie en een oplossing kunnen bieden.

Als uw klacht betrekking heeft op een specifieke medewerker, wordt deze klacht vertrouwelijk behandeld. Wij zullen een onafhankelijk onderzoek uitvoeren en indien nodig stappen ondernemen om de situatie te verhelpen. Uw klacht wordt serieus genomen en wij zullen u op de hoogte houden van de voortgang.

Wij bewaren klachten en de bijbehorende documenten zolang als nodig is om de klacht te verwerken en eventuele opvolgende acties te ondernemen. Na de afronding van de klacht en eventuele juridische verplichtingen worden de gegevens op een veilige manier vernietigd, conform de wetgeving op het gebied van privacy en gegevensbescherming.

Ja, als u niet tevreden bent met de manier waarop wij uw klacht hebben afgehandeld, kunt u uw klacht voorleggen aan een externe instantie zoals de Stichting Klachten en Geschillen Zorg (SKGZ) of een andere relevante klachtencommissie. Wij zullen u informeren over de mogelijkheden en stappen die u kunt nemen.

Klachten over privacykwesties worden met de hoogste zorg behandeld door onze privacyfunctionaris. U kunt uw privacygerelateerde klacht sturen naar info@tandenkliniek.nl. Wij zullen de klacht onderzoeken en u voorzien van een reactie en oplossing, indien van toepassing.

Direct inschrijven als patiënt?

Alle patiënten zijn welkom, wij hebben op dit moment ruimte voor nieuwe aanmeldingen.